Grecja – Chios – 2010 Internship in Greece

24Jul/100

Karfas

Posted by Marcin Cybulski

Na pierwszą wycieczkę wybraliśmy się do Karfas. Miasteczko leży 7 kilometrów na południe od Chiosu. Jest tam jedna z kilku piaszczystych plaży, na jakiej można poleżeć. Pojechaliśmy tam podmiejskim autobusem tzw. "blue buses". Karfas jest centrum turystycznym wyspy... pewnie dzięki tej plaży, nie ma tam kamieni :)  Jest za to wszystko czego potrzebuje prawdziwy urlopowicz: hotele, restauracje, tawerny (w jednej z nich byliśmy) i BARY!

W lipcu i sierpniu plaża pełna jest turystów. Plaża, która jest w całości piaszczysta, plus woda - daleko w głąb morza płytka - to idealne miejsce dla dzieci i słabych pływaków. Jedną z atrakcji jest banan wodny ciągnięty przez motorówkę. Jak na razie nie udało nam się popływać na nim, ale jeszcze wszystko przed nami.

Dojechaliśmy do Karfasu... i szybko na leżaczki, potem frappe (najpopularniejsza kawa w Grecji) i można się opalać cały dzień.

Po plażowaniu poszliśmy na obiad do pobliskiej tawerny, w której to spróbowaliśmy lokalnych potraw m.in. Moussaka (pyszna grecka zapiekanka).